مقالات تخصصی دانشگاهی

مقالات تخصصی دانشگاهی

ترجمه متون عمومی و تخصصی

 مقالات رایگان

  • سبد خریدتان خالی است.

فایـل های پـاورپونت

مقالات رایگان

مقـالات تخـصصی

شناسايي تغييرات در شركتهاي كوچك و متوسط در اتريش ـ يک تحقيق كيفي

چکیده

در مقاله حاضر در مورد مديريت تغيير در شركتهاي متوسط و كوچك صحبت می­شود. چنين شركتهايي معمولاً قادر به تعيين تغييرات ضروري و يا اجراي تغييرات پايدار نمي­باشند. اين امر ناشي از فقدان منابع و يا ابزار است كه معمولاً در دسترس نمي­باشد. معمولاً شركت­هاي كوچك و متوسط با فشار عمومي تغيير از طريق اقتصاد روبرو مي­باشند. تحقیقات كيفي تحت ۵ مصاحبه در ۵ شركت اتريشي با سايزهاي مختلف، صنايع متفاوت و شرايط اقتصادي متمايز انجام گرفته است. هدف دسترسي به اطلاعات در رابطه با شناسايي تغييرات و چگونگي اجرا در قالب يک ساختار پايدار مي­باشد. در اين مقاله به چگونگي تعريف ملزومات بالقوه تغيير با توجه به استراتژي، سازماندهي، طراحي ملزومات تغيير، اجرا و كارايي اجرا در شركتهاي مختلف نيز مورد تأكيد مي­باشد. مقاله شامل راهكارهاي مختلف تعيين و اجراي تغييرات بر اساس چارچوب پايدار است. ابزار نيز شامل گروههاي هدفمند سازماني ارتباط داده مي­شود كه شامل افراد (شخص) تيم (گروه افراد) و يا سازمان (شركت) مي­باشد. آنچه در مقاله ارائه شده شامل پروپوزال مفاهيم مديريت تغيير براي شركتهاي كوچك و متوسط مي­باشد.
50,000 RIAL – خرید

دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

 بازاریابی گردشگری بین المللی

نوع فایل : متنی تعداد صفحه :۴۰

فهرست موضوعات

۱- مقدمه ۲- تعریف گردشگر ۳- استراتژی بازاریابی ۴- صنعت گردشگري و بازاريابي ۵- شناسایی گردشگران بین­المللی و نیازهای آنها ۶- نام تجاری در گردشگری ۷- طرحهای بصری ۸- تبلیغات بعنوان یک ابزار بازاریابی ۹-بازیهای تبلیغاتی روی موبایل در بازاریابی گردشگری ۱۰-جلسات، تشویق­ها، کنفرانسها و نمایشگاه­های گردشگری ۱۱- مقصد گردشگری ۱۲- بهترین شیوه ­های بازاریابی برای مقاصد گردشگری منطقه­ای ۱۳- سیاست گردشگری و بازاریابی مقصد در کشورهای در حال توسعه: زنجیرهای از اثر ۱۴- تعلق مکان و بازاریابی گردشگری ۱۵-خرید، گردشگری و خرده ­فروشی ۱۶- بررسی نقش ارتباطات انسانی در توسعه صنعت جهانگردي ۱۷- بازاریابی و صنعت هتل­داری ۲۵ ۱۸-روابط اسپانسر- رویداد جهانی: یک B2B ارتباطات بازاریابی گردشگری ۱۹-گردشگری معنوی ۲۰- تحليلي بر توسعه گردشگري مذهبي ۲۱- توسعه استراتژیک گردشگری غذایی ۲۲- رویکرد مدل­سازی تقاضای گردشگری ایجاد و استفاده از کارت امتیازی متوازن در برنامه­ ریزی گردشگری ۲۳-چالش­هاي گردشگري ۲۴- توصیه­ هایی برای صنعت گردشگری بین المللی کردن و نوآوری در گردشگری جهت تحقیقات آینده در بازاریابی گردشگری ۲۵-منابع و مآخذ
50,000 RIAL – خرید

سرمایه اجتماعی

نوع فایل : متنی تعداد صفحه:۱۹

فهرست مطالب

۱- مقدمه ۲- تاریخچه سرمایه اجتماعی ۳- تعریف سرمایه اجتماعی ۴- سنجش سرمایه اجتماعی ۵- عناصر سرمایه اجتماعی از دیدگاه ناهاپيت و گوشال الف) عنصر ساختاري ب) عنصر شناختي ج) عنصر رابطه­ای ۶-سرمایۀ اجتماعی درون­ گروهی و پیوندي کارکردهاي سرمایۀ اجتماعی الف) همبستگی و انسجام ب) افزایش همکاري، تسهیل اقدامات و کاهش هزینه­ ها ۷- منابع و مآخذ
25,000 RIAL – خرید

اعتیاد به کار

فرمت فایل: متنی تعداد صفحه :۱۰

فهرست موضوعات

۱- چکیده ۲- ادبیات موضوع ۳- تفاوت بین افراد معتاد به کار و افراد پر کار ۴- رویکردهای مختلف به اعتیاد به کار ۵- اعتیاد به کار و ابعاد شخصیت: (احمدی، طهماسبی، باباشاهی و فتاحی،۱۳۸۹) ۶- عوامل ایجاد کننده اعتیاد به کار ۷- منابع و مآخذ
30,000 RIAL – خرید

اثرات انگیزشهای فردی و سرمایه اجتماعی بر قصد اشتراک دانش ضمنی و صریح کارکنان

سال انتشار مقاله : ۲۰۱۳ تعداد صفحات مقاله :۱۱ تعداد صفحات ترجمه مقاله :۲۵

چکیده

بخاطر اهمیت دانش در جهان رقابتی امروز یک درک از اینکه چگونه اشتراک دانش کارکنان را بالا ببریم نیز بحرانی و حساس شده است. این مطالعه یک مدل جامع برای درک عوامل کلیدی از قصد اشتراک دانش کارکنان از بین عواملی که بوسیله دو جریان تحقیقاتی مدیریت دانش یعنی مرتبط با انگیزههای فردی و سرمایه های اجتماعی تجویز شده است. این مطالعه قصد اشتراک دانش کارمندان را به دو بخش دانش صریح و دانش ضمنی طبقه بندی میکند و تحقیق میکند که سطح تعیین کننده ها و اثراتشان بین آن دو متفاوت است یا نه؟ مدل تحقیق از طریق یک پرسشنامه که از ۲۰۱۰ کارمند در صنایع مختلف جمعآوری شده است تست شده است. تحلیل نتایج نشان میدهد که مدل پیشنهادی بطور معنیداری انحراف بین قصد کارکنان در اشتراک دانش ضمنی و اشتراک دانش صریح را نشان میدهد. این یافتهها مشخص میکند که دیدگاه یکپارچه مدل دانش ما را در مورد اینکه چگونه اشتراک دانش کارکنان را بهبود ببخشیم، بالا میبرد. یافته­ های جدید آشکار می کند که تشویق­های سازمانی اثر منفی بر قصد اشتراک دانش ضمنی کارکنان دارد اما بر قصد اشتراک دانش صریح آنها اثر مثبت دارد. نتایج تحلیل تأیید کرد که عمل متقابل و مقابله به مثل کردن ، لذت و خوشی و سرمایه اجتماعی بطور معنی داری در بالابردن قصد کارمندان در اشتراک دانش صریح و ضمنی سهم دارد. علاوه بر این، این فاکتورها اثرات مثبت بیشتری بر قصد اشتراک دانش ضمنی تا قصد اشتراک دانش صریح دارند. مفاهیم یافته­های جدید مورد بحث قرار گرفته است.
110,000 RIAL – خرید

دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

فاکتورهای سازمانی پشتیبانی و حمایت مدیریت دانش و نوآوری

تاریخ انتشار:۲۰۱۱ تعداد صفحه:۲۶

چکیده و مقدمه

  هدف این مقاله تحلیل این است که چگونه عوامل سازمانی از قبیل ارزش­های فرهنگی، رهبری و شیوه های منابع انسانی بر شیوه­ های اکتشاف و بهره برداری و نوآوری از طریق یک مطالعه تجربی تأثیر می­گذارد. طراحی/متدلوژی/دیدگاه: از دیدگاه دانش­ محور شرکت، شش فرضیه ایجاد شده و بطور آماری در یک نمونه شامل ۱۱۱ شرکت اسپانیایی متعلق به صنایع نوآور آزمون شده است. متدلوژی تحقیق با هدف جمع­ آوری داده با ملاحظه یافته­ های شیوه­ های مدیریت دانش و بعضی جنبه­ های سازمانی مرتبط در شرکت­ها استفاده شده است. یافته ­ها: این مقاله شواهدی از اثر تعدیل­ گر فرهنگ دانش محور، رهبری دانش گرا و شیوه های منابع انسانی دانش محور در ارتباط با اکتشاف دانش و شیوه­ های بهره برداری و خروجی­های نوآوری سازمان­ها نشان می­دهد. مشابه ادبیات گذشته، پیشنهاد می­گردد که همچنین شیوه های مدیریت دانش در نوع خودشان برای هدف نوآوری مهم هستند هنگامی که برخی از توانمندسازها- عوامل سازمانی برای غلبه بر موانع انسانی در برابر مدیریت دانش- بطور مناسب ایجاد شده­ اند، ظرفیت نوآوری شرکت می­تواند بطور موفقیت آمیزی بهره برداری گردد. محدودیت­ها/مفاهیم تحقیق: تحقیق به صنایع با نرخ نوآوری بالا محدود است. مطالعات آینده شامل صنایع دیگر و شرکت­هایی با تنوع بیشتر خواهد بود. مفاهیم کاربردی: نتایج این مطالعه پیشنهاد می­دهد که مدیران باید به شیوه ­های اکتشاف و بهره­ برداری هماهنگ با چندین توانمندساز سازمان توجه کنند به منظور اینکه به نتایج سطوح بالای نوآوری در شرکت برسند. اصالت/ ارزش: این مقاله شواهد تجربی جدیدی حاکی از رابطه بین مدیریت دانش، عناصر سازمانی از قبیل، فرهنگ، رهبری، شیوه­ های منابع انسانی و نوآوری در نمونه بزرگی از شرکتها می­باشد. تا به امروز، تحقیقات تجربی در خصوص این روابط عمدتاً محدود به مطالعات موردی توصیفی بوده است و در نتیجه فقدان شواهد تجربی با نمونه های زیادی از شرکتها وجود دارد.
 
80,000 RIAL – خرید
دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

 تأثیر ارزش ویژه نام تجاری بر پاسخ مصرف کننده

تاریخ انتشار مقاله : ۲۰۱۳ نوع مقاله : علمی -پژوهشی تعداد صفحه :۱۳

 

چکیده

   هدف این مقاله به ارائه و آزمون یک مدل برای درک بهتر ارزش ویژه نام تجاری می­باشد. این مقاله به دنبال بررسی اثرات این عامل بر پاسخ مصرف کنندگان با استفاده از داده های از دو کشور اروپایی می­باشد. طراحی / روش شناسی / رویکرد – فرضیه با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) مورد آزمایش قرار گرفتند. تغییر ناپذیری اندازه گیری و ثبات مدل در سراسر دو نمونه ملی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی چندگروهی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها – نتایج نشان می دهد که ابعاد ارزش ویژه برند دارای ارتباط داخلی است. آگاهی از نام تجاری بطور مثبت بر کیفیت درک شده و تداعی­های برند تأثیر می­گذارد. وفاداری به نام تجاری عمدتاً توسط تداعی­های تجاری تحت تاثیر قرار می­گیرد. در نهایت، کیفیت درک شده، تداعی­ های برند و وفاداری به نام تجاری عوامل اصلی ارزش ویژه کلی برند می­باشند. یافته ها همچنین اثبات تاثیر مثبت ارزش ویژه برند بر پاسخ مصرف کنندگان را نشان می­دهند. علاوه بر این، چارچوب کلی پیشنهاد شده به لحاظ تجربی در سراسر کشورهای مورد مطالعه قوی می­باشد. فقط چند تفاوت مشاهده شده است. محدودیتهای تحقیق / مفاهیم – مجموعه ای محدود از دسته بندی محصولات، مارک ها و کشورهای مورد استفاده قرار گرفت. پیامدهای عملی – یافته رهنمودهای مفید برای مدیریت ارزش ویژه برند ارائه می­کنند. مدیران می توانند با معیارهای مالی را با شاخص­های ارزش ویژه نام تجاری مبتنی بر مصرف کننده تکمیل کنند تا بتوانند عملکرد نام تجاری در طول زمان ردیابی کرده و در برابر مارک های دیگر به محک بگذارند. ارزش ویژه برند ارزش بیشتر برای شرکت های بزرگ ایجاد می­کند از آنجائیکه پاسخ­های مطلوب تر مصرف کننده نتایج به از ارزش ویژه نام تجاری مثبت حاصل می­شود. اصالت / ارزش – این مطالعه منجر به ادبیات ارزش ویژه نام تجاری بین المملی که کمیاب است از طریق آزمایش مدل پیشنهادی با استفاده از داده های یک نمونه کمک کرده است. این همچنین ادبیات ارزش ویژه نام تجاری را از طریق آزمایش روابط بین مصرف کننده مبتنی بر ابعاد ارزش ویژه برند و اثرات آن بر پاسخ مصرف کنندگان غنی کرده است.
90,000 RIAL – خرید

دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

کارت امتیازی متوازن پیش فعال

تاریخ انتشار مقاله :۲۰۱۱ تعداد صفحه : ۹

چکیده

این مقاله متدولوژی توسعه کارت امتیازی متوازن پیش فعال(proactive balanced scorecard) را توصیف میکند. کارت امتیازی متوازن یکی از مشهورترین دیدگاههای توسعه یافته در زمینه مدیریت عملکرد می باشد. گر چه بر خلاف شهرت این روش، موضوعاتی هست که نیاز به تحقیق بیشتری دارد. تحقیق حاضر مسائل و مشکلاتی از کارت امتیازی متوازن را از طریق کاربرد خصوصیات محاسباتی نقشههای شناختي فازي (FCM) بررسی میکند. با کاربرد نقشه های شناختي فازي، متدولوژی پیشنهادی شبکهای پویا و دینامیک از عوامل کلیدی عمکلرد بهم پیوسته را ایجاد کرده و هر عامل کلیدی عملکرد (KPI) را با روابط غیرصریح شبیه سازی کرده و مقدار اثر هر KPI را بر KPI های دیگر برای تنظیم اهداف عملکرد تعیین میکند.
75,000 RIAL – خرید

دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

مدلی برای مدیریت دانش پروژه

تاریخ انتشار مقاله : ۲۰۱۱ تعداد صفحه : ۲۲

چکیده و مقدمه

  دانش مهمترین منبع مورد نیاز برای مدیریت پروژه میباشد. هدف از این مقاله ارائه یک مدل کامل و سازگار از مدیریت دانش پروژه میباشد. دو نوع دانش اساسی پروژه وجود دارد: دانش خرد مورد نیاز برای انجام یک فعالیت(یا قسمتی از آن) و دانش کلان پروژه (بعبارتی دیگر تمامی دانش افراد در یک سطح سازمانی). دانش پروژه در چهار سطح مجزا مدیریت میگردد: فردی، پروژه، سازمان و جهانی. این مقاله چرخه عمر دانش خرد پروژه و همچنین چرخه عمر دانش کلان پروژه را در هر سطح سازمانی و همچنین بعنوان فرآیند عمودی دانش جریان یافته بین سطوح سازمانی تشریح میکند. مقدمه دانش مناسب یک پیش شرط اساسی برای مدیریت مؤثر پروژه است. بر اساس گفته سانکاراسبرامانیان(۲۰۰۹)، تمامی پروژه­ها یک چیز عمومی دارند، که دانش است. استاندارد ژاپنی مدیریت پروژه دانش و تجربه را بعنوان منابع اصلی ارزش پروژه بیان می­کند. پروژه­ها می­توانند بعنوان فرآیندهای مدیریت دانش در نظر گرفته شوند(Sauer & Reich,2009). مدیریت دانش پروژه مخصوصاً در پروژه­های پیچیده یکی از فاکتورهای موفقیت در مدیریت پروژه است. عدم مدیریت دانش درپروژه یکی از دلایل شکست پروژه می­باشد(Desouza & Evaristo, 2004). دانش در خصوص مدیریت پروژه، دانش صریح، و همچنین دانش ضمنی، نقش تعیین­کننده­ای در درک این نظم و ترتیب بازی می­کنند(Morris,2004). سیستماتیک کردن حوزه­ مدیریت دانش پروژه اصلی­ترین هدف این مقاله است. این حوزه­، که در موازات با سایر حوزه­های دانش در مدیریت پروژه مانند مدیریت ریسک، مدیریت کیفیت یا مدیریت ارتباطات می­­باشد، تا کنون بطور سیسماتیک مثل آن حوزه­ها، که در راهنمای گسترده مدیریت پروژه تشریح شده است، نبوده است. دوره نسبتاً کوتاهی است که متخصصان، حرفه­ای­ها و محققان به مدیریت دانش پروژه علاقه­ مند شده­اند احتمالاً اصلی­ ترین دلیل برای این موقعیت می­باشد.
110,000 RIAL – خرید
دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

برداشت انتقادی از تغییر سازمانی

تاریخ انتشار مقاله : دسامبر ۲۰۰۷ تعداد صفحه : ۱۳

چکیده و مقدمه

متون مربوط به مدیریت تغییر و توسعه سازمانی شامل چندین نوع شناسی مرسوم برای تغییر میشود. این دستهبندیها عمدتاً به منظور درک فرآیندهای تغییر و توصیف انواع مختلف تغییر برای نظریه پردازان تغییر دارای اهمیت است. این مقاله دو بُعد از تغییر را توصیف میکند که نگرانی عمده شرکت کنندگان تغییر است: درخواست (جذبه) و احتمال. این ابعاد شرایط و چهار سناریو را شکل می دهند که مدیران تغییر باید مطابق با آنها عمل کنند. هر یک از این سناریوها به همراه مفاهیم نظری و عملی مربوط به خود توضیح داده شده اند. مقدمه تغییر سازمانی در به روش­های گوناگونی مفهوم­ سازی شده، مورد مطالعه قرار گرفته و آنالیز شده است. برخی از پژوهش­ها چگونگی رخداد تغییر را مدنظر دارند و بر توسعه تئوری فرآیند متمرکز هستند؛ برخی دیگر ماهیت تغییر و توسعه تئوری محتوا را در نظر دارند. در هر صورت، بیشتر متون مربوط به مدیریت تغییر و توسعه سازمانی (OD) از دیدگاه آن­هایی که در پی درک اینکه چگونه سازمان­ها و رفتار سازمانی (اعم از خرد و کلان) می­تواند به شکل بهتری تغییر کند، نوشته شده ­اند. احتمالاً چنین راهنماهای بینشی نحوه عملکرد مدیران و دست اندرکاران را در مورد حرکت یک سازمان یا افرادی که درآن مشغول به کار هستند به سوی برآورد ساختن رسالت خود تغییر می­دهد، اگرچه این امر اندازه­ گیری شده و شناخته شده است. این مقاله چگونگی درک ماهیت تغییر توسط شرکت کنندگان تغییر را در نظر دارد؛ هدف از آن بررسی مجموعه­ای از دسته­بندی هاست که ویژگی­های حیاتی مؤثر بر موفقیت نسبی تلاش­ها برای تغییر را برجسته می­سازد. هر بیشتر بتوانیم بین انواع تغییر تمایز قائل شویم، نظریه­های ما جهان شمول­ تر و قوی تر و توصیه ما به دست اندرکاران کاربردی­تر خواهد بود. این مقاله بر اساس متون قبلی که بر نیاز به درک تغییر از دیدگاه افراد درگیر در اجرای آن تأکید دارد، ایجاد می­گردد (داک، ۱۹۹۳؛ لائو و وودمن، ۱۹۹۵؛ وبر و منینگ، ۲۰۰۱؛ اسمولان، ۲۰۰۶). دسته­بندی­هایی که برای دریافت­ کنندگان و شرکت­ کنندگان تغییر، در مقابل کسانی که به بررسی تغییر می­پردازند، معنادار هستند، می­تواند در درک کامل­تر موانع و تسهیل کننده­های اجرای تغییر به دست­ اندکاران کمک نمایند
50,000 RIAL – خرید
دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

 تأثير مديريت تغيير بر رقابت مطالعه صنايع كوچك در پنجاب

 تاریخ انتشار مقاله :۲۰۰۸ تعداد صفحات مقاله: ۵

چکیده

صنعت كوچك هند،در بازار جهانی پس از آزادسازی و جهانی شدن اقتصاد با شرايط سختی روبرو گرديد. و نتيجه آن رقابت بين توليد كنندگان كوچك بود که مشکلاتی را ايجاد نموده است . افزايش قيمت مواد اوليه و كاهش حاشيه سود مشکلاتی را براي توليد کنندگان کوچک ايجاد نمود. در سناريوي حاضر، نياز به تغيير برای كاهش هزينه، ارتقاء تكنولوژي، ساختار يادگيري و سيستمهاي حمايتي براي افزودن به مزيت رقابتی احساس گرديد. مقاله حاضر بر مبناي گزارش واحدهاي توليدي كوچك است كه در پنجاب و حوالي آن قرار گرفته است. ازسؤالات چند جوابي براي سهولت پاسخگويي ساختار بندي استفاده شده است. پرسشنامه به صورتی طراحی شده است که جنبه های مختلف مديريت تغيير؛محيط مورد تغيير وتاثير بر رقابت را در بر می گيرد. پاسخها تحليل شده و ضرايب همبستگي تعيين شده است. شاخص رقابت (CI) نيز با استفاده از چارچوب دارايي ـ فرآيندـ كاركرد (APP) مورد ارزیابی قرار گرفته است.
50,000 RIAL – خرید
دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

چارچوبی ترکیبی برای مدیریت تغییر در چشم انداز رقابتی جدید

چکیده

“قوی ترین گونه ها نیستند که زنده می­مانند، باهوش ترین ها هم نیستند، بلکه آن هایی زنده می­مانند که بیشترین عکس العمل را نسبت به تغییر داشته باشند.” چارلز داروین سرعت تغییراتِ به وجود آمده در تجارت مدرن، بسیار زیاد است. امروزه، تجارت باید بسیاری از اصولی را که نسل های مدیران را هدایت می کرده است، کنار بگذارد و یک سری اهداف و قوانین جدید ایجاد کند که آن ها را قادر سازد که با موفقیت، تغییر را مدیریت کنند و آن ها را برای انتقال به سازمان های قرن ۲۱ هدایت کند. اخیرا کارهای زیادی انجام شده است تا مدل ها و چارچوب هایی برای بررسی انواعی از مسائل مربوط به تغییر سازمانی را ایجاد کند. این مقاله، بعضی از این مدل ها و مفاهیم را در تلاش برای ایجاد یک چارچوب همه جانبه برای هدایت فعالیت های مدیریتی، جمع آوری کرده و ارتقاء می بخشد. این مقاله با استفاده از چارچوب اسکات-مورتون به عنوان نقطه ی شروع و ترکیب کردن قواعد کلیدی مدیریت و توانمندکننده های تغییر در چشم انداز رقابتی جدید، یک مدل ترکیبی برای تغییر سازمانی، شامل همه ی بخش های سازمان (یعنی استراتژی، ساختار، فرایندها، و سرمایه انسانی) را ارائه می کند، که تلاش می کند راهنمایی هایی در زمینه ی عوامل اساسی که باید درهنگام برنامه ریزی و بکارگیری مقدمات تغییر، درنظر گرفته شوند، به مدیران پیشنهاد کند.
90,000 RIAL – خرید
دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

اجرای فرآیند مدیریت دانش ۲۰۱۱

 تعداد صفحات مقاله : ۷ تعداد صفحات ترجمه مقاله :۱۲ تاریخ انتشار مقاله : دسامبر ۲۰۱۰

چکیده

فراّيند دانش يك بخشي ار زندگي يك سازمان است، اين نوشته بر دستاوردهايي تمركز دارد كه باعث آماده شدن كمپاني­هاي اردن براي پياده­سازي و اجراي فرآیند مدیریت دانش هستند. هدف آن كمك به جريان استفاده و به اشتراك­گذاري و كاربري دانش جديد است. يك پرسشنامه تهيه شده و به تمام سطح­هاي شركت­هاي دارويي فرستاده شد تا فاكتورهايي که براي اجراي مدیریت دانش تأثیرگذار بود را به منظور تقويت و توليد و خدمات بررسي كند. نتيجه اين بود كه كمبود پشتيباني تجربي براي اثربخشي و اهميت استراتژي­هاي مديريت دانش علمي وجود دارد. سيستم دانش بايد بر مبناي فهم و درك و دانش و ايده­هاي انساني بنا نهاده شود. مديريت دانش توجه زيادي به سيستم­هاي فن­آوری اطلاعات دارد و افرادي كه اين شركت­ها را اداره مي­كنند بايد از تمام انتخاب­هاي در دسترس براي انگيزه بخشي به كاركنان به منظور استفاده از اين دانش در كار استفاده كنند .
50,000 RIAL – خرید
دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

موفقیت و شکست پنجاه پروژه نوآوری در شرکت های هلندی

تعداد صفحات مقاله : ۱۰ تعداد صفحات ترجمه مقاله :۱۸

چکیده

نوآوری مستمر در محصولات و خدمات و تکنولوژی و حتی خود سازمان تنها راهی است که می­تواند یک کسب و کار را در این اوضاع آشفته سرپا نگه دارد. اهمیت نوآوری(فرآیندی که در خلال آن تغییرات جهشی ایجاد می­شود) بطور کلی شناخته شده است. بااین حال، درعمل دلیلی ندارد که پروژه­های نوآوری حتماً موفق باشند و خیلی از آنها به شکست منتهی می­شوند. تحقیقی در آمریکا این سؤال را بوجود آورد که شرکت­های موفق هلندی و مدیران آنها از لحاظ نوآوری چگونه بودند؟ چه تعداد از پروژه های نوآوری موفق شدند و چه تعداد شکست خوردند؟ در این تحقیق سعی شده است که پاسخی برای این سؤال­ها پیدا شود؟ سوال منطقی بعدی این است که چه تفاوتی بین پروژه­های نوآوری که شکست خوردند و آنهایی که موفق شدند وجود دارد؟ بطور خلاصه کدام فاکتورها منجر به موفقیت می­شوند و کدام فاکتورها پروژه­های نوآوری را به ورطۀ شکست می­کشاند؟
دانلود مقاله به زبان اصلیاینجا

 

آخرین مطالب وبلاگ

دفتر مديريت پروژه (PMO)

امروزه در اغلب سازمانهاي كوچك و بزرگ مبتني بر پروژه، مديران ارشد بخصوص مديران پروژه‌ها در زمينه تخصيص منابع با چالشهاي فراواني مواجه هستند. بنابراين، به منظور كاهش هزينه و زمان اجرا و همچنين افزايش كيفيت در پروژه بايستي رويكرد از مديريت سنتي به مديريت علمي تغيير يابد...

لایحه تآخیرات با نمودار همپوشانی

مقدمه : همانگونه كه مي¬دانيم اكثر قريب به اتفاق پروژه¬ها در سطح كشور به دليل مشكلات عديده¬اي از جمله : 1- تأخير در پرداخت توسط كارفرما 2- تأخير در ابلاغ نقشه ها 3- مشكلات ناشي از وضعيت متغيير جوي در شهرهاي سردسير و مرطوب 4- نوع قراردادهاي مرسوم 5- ورود كارفرما به...

۱۰ دلیل قانع کننده برای استخدام درونگراها

اکثر شرکت ها تمایل دارند خوش سر و زبان هایی را استخدام کنند که توانایی های رهبری خوبی از خود نشان می دهند. به بیان دیگر شرکت ها «برونگرا» ها را برای استخدام ترجیح می دهند. 10  دلیل قانع کننده برای استخدام درونگراها اما طبق یافته های رادنی اندرسون، مدیر عامل یک کسب و...

سوابق آموزشی

سابقه آموزشی ۱

سابقه آمورشی ۲

سابقه آموزشی ۳

سوابق تدریس

سابقه تدریس ۱

سابقه تدریس ۲

سابقه تدریس ۳

سابقه تدریس ۴

سابقه تدریس ۵

سابقه تدریس ۶

دربـاره مـن

نام و نام خانوادگی

سوابق تحصیلی

سابقه تحصیلی ۱ در مقطع کارشناسی

سابقه تحصیلی ۲ در مقطع کارشناسی ارشد

سوابق کاری

سابقه کاری ۱ در شرکت ۱

سابقه کاری ۲ در شرکت ۲

سابقه کاری ۳ در شرکت ۳

سابقه کاری ۴ در شرکت ۴

سابقه کاری ۵ در شرکت ۵

سابقه کاری ۶ در شرکت ۶